03052014 | de Nîmes oftewel denim, ook wel spijkerstof





Ik geloof dat ik al eens verteld heb dat ik weer ruimte op onze zolder probeer te creëren. Maar weggooien kan ik niet. Gelukkig was daar de vrijmarkt op Koninginnesdag - waarom noemen we het niet voortaan 'oranjedag', zodat ik me niet elke keer verspreek - en mijn creatieve brein. Ik had het ineens helemaal bedacht. Kon er gewoon niet van slapen. Na een avond en een hele dag naaien, heb ik nu geweldig leuke kussens, maar vooral; deze onwijs gave beesten. En een denim camera. 

Het begon met het zien van deze fabuleuze kinderkamer. Op een plank spotte ik de 'denim whale'. Dat kon ik zelf ook. Van oude spijkerbroeken en rokken en een nepjasje (notabene €50,- gekost en slechts drie keer gedragen, waarna het onherstelbaar scheurde) vervaardigd, dus het koste me alleen wat garen en kringloopknopen. En er volgt nog meer. Hier nog meer inspiratie. En voor de intellectuelen onder ons hier een lesje over spijkerstof.

Wat ik ermee ga doen? Binnenkort sta ik op een goededoelenmarkt. Als ik er tenminste afstand van kan doen. Misschien. Voor een wereldbedrag natuurlijk. Want zeg nou zelf. Dit is design. Toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten